Bieganie od podstaw

Bieganie od podstaw

O tym, że bieganie niesie naprawdę wiele korzyści dla ludzkiego zdrowia nikogo chyba już nie trzeba przekonywać. Sport ten jest coraz bardziej popularny. Miasta oraz popularni ludzie zachęcają do uprawiania tego sportu. Bieganie dotlenia organizm, poprawia wydolność serca, a przede wszystkim sprawia wiele radości. Podczas takiego treningu w organizmie wytwarzają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Oprócz tego warto dodać, że dzięki temu będziemy znacznie bardziej sprawniejsi. Oczywiście najgorzej jest zacząć biegać. Trzeba tylko się zdeterminować, wyjść z domu. Z pewnością za pierwszym czy drugim razem nie pokochamy biegania, ale z czasem kiedy będziemy w coraz lepszej kondycji to z pewnością przekonamy się do tego. Zanim jednak wybierzemy się na pierwszy trening to warto dowiedzieć się, jak robić to poprawnie. Najważniejsze podczas biegania jest to, aby tułów naszego ciała był prosty. Mięśnie brzucha powinny być więc napięte. Jeśli chodzi o ręce to oczywiście powinny być one zgięte pod kątem prostym w łokciach oraz powinny poruszać się w rytmie stawianych przez nas kroków. Gdzie biegać? Oczywiście nie powinniśmy wybierać miejsc, w których będziemy biegać po asfalcie. Lepiej wybierać miejsca z naturalną nawierzchnią, takie jak lasy czy też parki. Bieganie po asfalcie bardzo obciąża stawy. Lepiej zatem biegać po leśnych ścieżkach.