Jak komponować zdrowe posiłki

Jak komponować zdrowe posiłki

Właściwy bądź nie sposób odżywiania wpływa na stan naszego zdrowia. Prawidłowo skomponowane codzienne posiłki pomogą nam ustrzec się przed wieloma chorobami. Każdy dorosły człowiek powinien tak budować swoje posiłki, aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość kalorii (unikniemy nadwagi), ale też w taki sposób, aby organizm dostał niezbędną ilość węglowodanów, tłuszczów, białek, witamin i minerałów. Każdego dnia powinniśmy jeść 5 posiłków rozkładając je tak, aby pomiędzy każdym z nich było 3 godziny przerwy. Śniadanie, które jest (a przynajmniej powinno być) naszym pierwszym posiłkiem powinniśmy zjeść najpóźniej 45 minut po wstaniu z łóżka. Ostatnim posiłkiem jest kolacja, dla odmiany kolację powinniśmy zjeść na 2 godziny przed udaniem się na nocny sen. Każda dorosła kobieta w ciągu dnia powinna jeść takie posiłki, aby organizm otrzymał nie więcej jak 1750 kcal. Te 1750 kcal należy podzielić tak, aby spożywane 5 posiłków dziennie zawierały po 350 kcal. Każdy posiłek komponujemy w taki sposób, aby na talerzu znalazły się białka, tłuszcze i węglowodany oraz warzywa. Białka nasz organizm otrzyma, kiedy na talerzu znajdą się ryby, drób, jajka oraz ser twarogowy. W przypadku węglowodanów najlepiej będzie, kiedy nasz posiłek będzie składał się z makaronu, chleba, różnych rodzajów kasz, ryżu lub z ziemniaków.