W drodze do odpowiedniej ilości owoców

W drodze do odpowiedniej ilości owoców

Zdrowa dieta powinna być zawsze o niskiej zawartości tłuszczów nasyconych i cholesterolu, ale musi był pełna owoców, musi zawierać całe ziarna i dużo białka, są to podstawy. Zdrowa dieta różni się w odniesieniu do różnych osób ponieważ każdy człowiek potrzebuje różnej ilości witamin, białka, węglowodanów, jak również i inne niezbędne składniki w różnych ilościach. I oczywiście zdrowa dieta nie może obciążać ciała jakąkolwiek ilością toksycznych substancji chemicznych. Dzisiaj sporo dzieci ma złą dietę i do tego nie są bardzo aktywne fizycznie. Często zdarza się im jeść pokarmy bogate w kalorie i tłuszcz, a nie jedzą za to odpowiedniej ilości owoców i warzyw. W nadmiarze oglądają telewizję, grają na komputerze. A przecież kluczem do zdrowia jest właśnie aktywność fizyczna i zdrowa dieta. Regularne ćwiczenia to obniżone ryzyko chorób serca, obniżone ryzyko cukrzycy, obniżone ryzyko wysokiego ciśnienia krwi, obniżenie ryzyka niektórych nowotworów, pomaga to w budowaniu i utrzymaniu zdrowych kości, stawów i mięśni i może poprawić emocjonalne i psychiczne samopoczucie. Zmierz ciśnienie krwi, cholesterol i poziom cukru we krwi – to musi być regularnie kontrolowane. Niezdrowa dieta jest głównym czynnikiem ryzyka wielu chorób przewlekłych, w tym nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, nieprawidłowego stężenia lipidów we krwi, nadwagi, otyłości, chorób układu krążenia i raka.